StudieQ - ons verhaal

StudieQ-Hengelo-Troelstrastraat.jpg

StudieQ alweer 25 jaar!

In september bestaat StudieQ 25 jaar! De oprichters van StudieQ (voorheen Studiecentrum) behoren tot de pioniers van de studiebegeleiding in Twente. Met veel enthousiasme, kennis van het onderwijs en grote betrokkenheid bij het opgroeien van veel jongeren hebben ze een gerenommeerd instituut opgebouwd. Naast de intensieve studiebegeleiding en bijles is intussen een volwaardig orthopedagogische afdeling ontstaan. De GZ-psycholoog, orthopedagogen en remedial teachers begeleiden leerlingen van basisschool en voortgezet onderwijs bij taal- en/of rekenproblemen, dyslexie, dyscalculie of sociaal-emotionele problemen. Psychodiagnostisch onderzoek, individuele begeleiding en hulp bij ernstige dyslexie behoren tot het begeleidingsaanbod.

Lyceo_donkerblauw-e1636015915488.png

Wat ouders zeggen

“Super begeleiding van onze zoon. Hij heeft nu veel meer zelfvertrouwen. Bovendien heeft ons kind nu vrije tijd en kunnen wij “gewoon” ouders zijn.”

Lyceo_donkerblauw-e1636015915488.png

Wat leerlingen zeggen

Studiebegeleiding & Examentraining 2013: “Zeer educatief en een goede stok achter de deur. Goed is de manier van werken, examens maken en uitgebreid individueel nabespreken. Een goed begin voor de examens. Bedankt voor alles!”
Niels Roerink (Studiecentrum legende) uit Hengelo

Missie & visie

In 25 jaar is de vraag naar hulp bij onderwijs en opvoeding toegenomen en veranderd. Steeds meer komt de nadruk te liggen op ontzorgen. Leerlingen willen graag betere resultaten, meer zelfvertrouwen en terugkerend schoolplezier. Ouders willen minder spanningen thuis, hulp bij problemen en professionele begeleiding. Scholen worden geconfronteerd met passend onderwijs waarbij ze onderwijs en begeleiding moeten bieden aan een gevarieerdere groep leerlingen. Om aan deze nieuwe hulpvragen te kunnen voldoen werken we met steeds vernieuwende methodieken, altijd nauw afgestemd op de individuele leerling, met veel persoonlijke aandacht. De nadruk ligt daarbij niet uitsluitend op het verhogen van kennis, maar op de vaardigheden om die kennis op te kunnen doen.